Επιχειρηµατικές συνεργασίες αλλά και νέες κόντρες φέρνει στην ακτοπλοΐα η οικονοµική κρίση που µαστίζει την ελληνική αγορά.
Η συνεργασία αφορά τις πάλαι ποτέ ανταγωνίστριες εταιρείες Attica Group και ΑΝΕΚ,οι οποίες συζητούν το ενδεχόµενο συνεργασίας στις γραµµές της Αδριατικής, όπου τα πλοία τους πηγαινοέρχονται µε χαµηλές πληρότητες και κατά συνέπεια αρνητικά οικονοµικά αποτελέσµατα.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, η µορφή της συνεργασίας ανάµεσα στις δύο εταιρείες στην Αδριατική – στην εσωτερική αγορά θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές – θα αφορά τα δροµολόγια των πλοίων τους που πρακτικά σηµαίνει ότι κάποια από αυτά θα αποσυρθούν και θα αξιοποιηθούν αλλού.
Όπως επισηµαίνειστέλεχοςτης µιας από τις δύο εταιρείες, «οι γραµµές της Αδριατικής δεν αποτελούν πλέον το Ελντοράντο της ελληνικής ακτοπλοΐας,όπου πριν από την κρίση όλα τα πλοία πηγαινοέρχονταν γεµάτα από επιβάτες και φορτηγά».
ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ Ο ΤΖΙΡΟΣ. Σήµερα, ο τζίρος στις πάλαι ποτέ κερδοφόρες γραµµές της Αδριατικής έχει «βουλιάξει» στο µεν τµήµα της µεταφοράς των φορτηγών κατά 20%, στο δε τµήµα των επιβατών πάνω από 5%. Ενδεικτικό της δραµατικής πτώσης του συνολικού τζίρου των γραµµών της Αδριατικής είναι και το γεγονός ότι, όταν πριν από µερικές εβδοµάδες η ΑΝΕΚ και οι Μινωικές Γραµµές απέσυραν δύο πλοία η πρώτη και ένα η δεύτερη για να τα ναυλώσουν για τη µεταφορά κινέζων υπηκόων από τη «φλεγόµενη» Λιβύη, δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβληµα στην κάλυψη των αναγκών των γραµµών της Αδριατικής. Αντίθετα µε την κίνηση αυτή, οι δύο εταιρείες έφεραν σηµαντικά έσοδα στα ταµεία τους, βελτιώνοντας σηµαντικά τα οικονοµικά αποτελέσµατα του φετινού πρώτου τριµήνου σε σχέση µε το αντίστοιχο περσινό.
ΚΟΝΤΡΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ. Την ίδια στιγµή πάντως που στην Αδριατική κυοφορείται «επιχειρηµατικός γάµος», στο Αιγαίο οι κόντρες καλά κρατούν.
Η συγγενής µε την ΑΝΕΚ εταιρεία Hellenic Seaways συνεχίζει και φέτος να ακολουθεί πολιτική «σκληρού ροκ» στην τιµολογιακή της πολιτική µεεισιτήριαπου ξεκινούν από 19ευρώ για τη γραµµή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, αλλά και από 22 ευρώ για τις γραµµέςτων Κυκλάδων, όπου δραστηριοποιείται η θυγατρική της Attica Group εταιρεία Blue Star.
Η συνεργασία αφορά τις πάλαι ποτέ ανταγωνίστριες εταιρείες Attica Group και ΑΝΕΚ,οι οποίες συζητούν το ενδεχόµενο συνεργασίας στις γραµµές της Αδριατικής, όπου τα πλοία τους πηγαινοέρχονται µε χαµηλές πληρότητες και κατά συνέπεια αρνητικά οικονοµικά αποτελέσµατα.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, η µορφή της συνεργασίας ανάµεσα στις δύο εταιρείες στην Αδριατική – στην εσωτερική αγορά θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές – θα αφορά τα δροµολόγια των πλοίων τους που πρακτικά σηµαίνει ότι κάποια από αυτά θα αποσυρθούν και θα αξιοποιηθούν αλλού.
Όπως επισηµαίνειστέλεχοςτης µιας από τις δύο εταιρείες, «οι γραµµές της Αδριατικής δεν αποτελούν πλέον το Ελντοράντο της ελληνικής ακτοπλοΐας,όπου πριν από την κρίση όλα τα πλοία πηγαινοέρχονταν γεµάτα από επιβάτες και φορτηγά».
ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ Ο ΤΖΙΡΟΣ. Σήµερα, ο τζίρος στις πάλαι ποτέ κερδοφόρες γραµµές της Αδριατικής έχει «βουλιάξει» στο µεν τµήµα της µεταφοράς των φορτηγών κατά 20%, στο δε τµήµα των επιβατών πάνω από 5%. Ενδεικτικό της δραµατικής πτώσης του συνολικού τζίρου των γραµµών της Αδριατικής είναι και το γεγονός ότι, όταν πριν από µερικές εβδοµάδες η ΑΝΕΚ και οι Μινωικές Γραµµές απέσυραν δύο πλοία η πρώτη και ένα η δεύτερη για να τα ναυλώσουν για τη µεταφορά κινέζων υπηκόων από τη «φλεγόµενη» Λιβύη, δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβληµα στην κάλυψη των αναγκών των γραµµών της Αδριατικής. Αντίθετα µε την κίνηση αυτή, οι δύο εταιρείες έφεραν σηµαντικά έσοδα στα ταµεία τους, βελτιώνοντας σηµαντικά τα οικονοµικά αποτελέσµατα του φετινού πρώτου τριµήνου σε σχέση µε το αντίστοιχο περσινό.
ΚΟΝΤΡΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ. Την ίδια στιγµή πάντως που στην Αδριατική κυοφορείται «επιχειρηµατικός γάµος», στο Αιγαίο οι κόντρες καλά κρατούν.
Η συγγενής µε την ΑΝΕΚ εταιρεία Hellenic Seaways συνεχίζει και φέτος να ακολουθεί πολιτική «σκληρού ροκ» στην τιµολογιακή της πολιτική µεεισιτήριαπου ξεκινούν από 19ευρώ για τη γραµµή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, αλλά και από 22 ευρώ για τις γραµµέςτων Κυκλάδων, όπου δραστηριοποιείται η θυγατρική της Attica Group εταιρεία Blue Star.