Η αναμονή στο ακουστικό επί περισσότερο από 6 λεπτά, βλάπτει σοβαρά την υγεία, σύμφωνα με μία νέα δημοσκόπηση. Και αυτό, διότι αυξάνει ανησυχητικά πολύ τα επίπεδα του στρες και της αρτηριακής μας πίεσης.
Δυστυχώς, όμως, ο ένας στους δύο εξ ημών, κατ’ ανάγκην περιμένει και περιμένει και περιμένει με το ακουστικό στο αυτί, έως ότου συνδεθεί με κέντρα εξυπηρέτησης πελατών πολλών ιδιωτικών και δημοσίων υπηρεσιών.Τι είναι αυτό που μας σπάει περισσότερο τα νεύρα και εκτοξεύει το στρες στα ύψη; Για το 64% των 2.054 εθελοντών της μελέτης, το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η μουσική, η οποία υποτίθεται ότι ακούγεται για να ηρεμήσουμε.
Οι πιο εκνευριστικές απ’ όλες αναδείχτηκαν οι φλογέρες – και μετά τα κλασικά κομμάτια αλλά και οι ήχοι της φύσης, όπως αυτός του κύματος όταν «σκάει» στην παραλία.
Οι τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες δήλωσαν πως συγχίζονται τόσο πολύ, ώστε κλείνουν το τηλέφωνο.
Όπως εξήγησε ο δρ Ρότζερ Χέντερσον, ειδικός σε θέματα στρες από το Λονδίνο, το στρες της αναμονής προκαλεί επιτάχυνση του καρδιακού πλαμού, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, εφίδρωση στις παλάμες και πονοκέφαλο.
Υπάρχουν επίσης ευαίσθητα άτομα που εκδηλώνουν «σφίξιμο» ή άλλα ενοχλήματα στο στομάχι.
Αν μάλιστα η όλη διαδικασία της αναμονής γίνεται συστηματικά και όχι μια φορά στο τόσο, υπάρχει κίνδυνος εκδηλώσεως χρόνιου άγχους και εντερικών διαταραχών.
«Η έρευνά μας δείχνει πως στην εποχή που όλα γίνονται πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα, δεν μπορούμε να περιμένουμε επ’ αόριστον», είπε. «Ο κόσμος θέλει να εξυπηρετηθεί άμεσα και γρήγορα, και όταν αυτό δεν συμβαίνει, τα επίπεδα του στρες που νιώθει αυξάνονται γρήγορα και πάρα πολύ – και αυτό κρύβει δυνητικούς κινδύνους για την υγεία».
Σύμφωνα με την δημοσκόπηση, το 67% των εθελοντών ενοχλούνται όταν αναγκάζονται να περιμένουν περισσότερα από ένα-δύο λεπτά, ο ένας στους τρεις αναπτύσσει κανονικό στρες, το 19% θυμώμουν και το 16% νιώθουν πως δεν τυγχάνουν του σεβασμού που τους αρμόζει.
Πάντως η παρατεταμένη αναμονή δεν πλήττει μόνο την υγεία του κοινού, αλλά και την φήμη της εκάστοτε εταιρείας και υπηρεσίας: το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως μία και μόνο φορά αν αναγκαστούν να περιμένουν αρκεί για να υποστεί πλήγμα η φήμη της εταιρείας για πάντα.
Το 50% εξάλλου αποτρέπουν έπειτα από τέτοιες εμπειρίες τους συγγενείς και τους φίλους τους να συνάψουν συμβάσεις με τις εταιρείες που τους ταλαιπώρησαν.
Το 24%, εξάλλου, διακόπτουν τη συνεργασία τους με όποια εταιρεία τους υποβάλλει σε αυτό το μαρτύριο.
Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως στρες αναπτύσσουμε και σε άλλες συνθήκες αναμονής – με το όριο της αντοχής μας να αλλάζει, αναλόγως με το χώρο.
Έτσι, ενώ αρχίζει το αίμα μας να βράζει στα 6 λεπτά του «αναμείνατε στο ακουστικό σας», το ίδιο γίνεται και έπειτα από 6,5 λεπτά αναμονή στο ταμείο του σούπερ μάρκετ, από 11 λεπτά αναμονή για μέσο μαζικής μεταφοράς και από 13 λεπτά αναμονή να μας εξυπηρετήσει ο σερβιτόρος στο εστιατόριο.