Σε τραυματισμό στο κεφάλι οφείλεται το 80% των θανάτων των δικυκλιστών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, σύμφωνα με έρευνα για τη χρήση κράνους που έκανε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών. Επιπλέον, οι δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, ένα από τα τρία τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στην Ελλάδα αφορά δικυκλιστές, ενώ ένας στους τέσσερις αναβάτες δεν φορούν κράνος. Το ποσοστό αυτό μέσα στις πόλεις είναι 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο σε εθνικές και επαρχιακές οδούς, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για το 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων.
Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συναναβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες δεν φορούν κράνος. Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10- 2) και το Σάββατο τις μεσημεριανές ώρες, όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση.
Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν τη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.