Όλοι ζούμε την συγκυρία μέσα στην οποία η Κυβέρνηση μας αγωνίζεται για να βγάλει τη χώρα από το οικονομικό αδιέξοδο που την οδήγησε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. Γνωρίζουμε ότι το στοίχημα θα κερδιθεί μόνο με την επανεκκίνηση της ανάπτυξης της χώρας και στην κατεύθυνση αυτή κινούμαστε με βασικά εργαλεία, για την ώρα τουλάχιστον, το ΕΣΠΑ, τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο και μια σειρά άλλες πρωτοβουλίες που θα ξεδιπλωθούν σταδιακά. Σε αυτές τις δύσκολες για την χώρα και τους πολίτες στιγμές χρειάζεται πρώτα απ΄ όλα σύνεση, συνεννόηση και κυρίως ψυχραιμία, ώστε οι γνωστές «Κασσάνδρες» να σταματήσουν επιτέλους να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να καλλιεργούν τον πανικό και την καταστροφολογία.
Επί δεκαπέντε μήνες τώρα, συντηρούνται και αναπαράγονται από κύκλους εντός και εκτός της Ελλάδας καταστροφικά σενάρια, ότι δήθεν η χώρα πτωχεύει, ότι δήθεν χρεοκοπεί, ότι δήθεν κόβονται δραχμές, ότι δήθεν από στιγμή σε στιγμή με διάγγελμα του Πρωθυπουργού προκηρύσσονται πρόωρες εκλογές και άλλα πολλά. Όμως όλοι αυτοί επί μήνες τώρα διαψεύδονται καθημερινά, γιατί πολύ απλά η Κυβέρνηση αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος θωρακίζει την χώρα ώστε να μην φτάσει στο έσχατο σημείο της χρεοκοπίας.
Οι θυσίες των πολιτών, δυστυχώς αναγκαίες σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, είναι αυτές που έσωσαν την χώρα από την καταστροφή.
Σε αυτούς τους πολίτες, σε αυτούς τους ανθρώπους που είδαν το εισόδημα τους να συρρικνώνεται, σε ολόκληρη την κοινωνία που σήμερα βρίσκεται σε «μυλόπετρες», απλά για μια ακόμα φορά και αφού αναγνωρίσουμε το μεγάλο βάρος που επωμίστηκαν, τους οφείλουμε ότι η Ελλάδα στέκεται ακόμα όρθια και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον».
Η οικονομική κατάσταση της χώρας επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο την «αλήστου μνήμης» πλέον περίοδο διακυβέρνησης από την Ν.Δ που τίναξε στα ύψη το χρέος και το έλλειμμα, που έδινε πλαστά στοιχεία στους εταίρους για να συγκαλύψει την τραγική διακυβέρνηση της, που έριξε τελικά το καράβι στα βράχια και το άφησε να βουλιάζει.
Όσα συμβαίνουν δείχνουν ότι η κρίση δεν είναι Ελληνική αφορά όλη την Ευρώπη και πρωτίστως τον Νότο της Ευρώπης.
Δίνουμε μια μεγάλη μάχη για την χώρα καθώς αφού αποσωβήσαμε την χρεοκοπία, με σκληρά δυστυχώς αλλά αναγκαία μέτρα, προσπαθούμε να την βγάλουμε οριστικά από το αδιέξοδο και την κρίση.
Το ΕΣΠΑ που είναι βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη ήταν εν υπνώσει κυριολεκτικά τα τελευταία χρόνια καθώς επί Ν.Δ η απορροφητικότητα του έφτανε το 3%, ενώ πλέον σήμερα η απορροφητικότητα του έχει ξεπεράσει το 18%.
Όμως το πρόβλημα των απορροφήσεων ήταν και είναι ακόμη μεγάλο στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και ιδιαίτερα στην Λέσβο λόγω της πλήρους απραξίας και αδιαφορίας της τότε πολιτικής ηγεσίας για τα νησιά μας με αποτέλεσμα να μην προχωρήσουν οι μελέτες για όσα έργα ήδη έχουν προγραμματίστει από το 2003.
Το πρόβλημα αυτό το έζησα και με την παρουσία μου ένα χρόνο στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων όπου και κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια με τη συνεχή ενασχόληση εμού και των συνεργατών μου για τη διεκπεραίωση των μελετών και την προώθηση της ωρίμανσης των έργων καθώς και τη διασφάλιση πόρων από τα Τομεακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ των Υπουργείων.
Ήδη η εξαγγελία μας με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα και τον Υφυπουργό κ. Γ. Μαγκριώτη κατά την επίσκεψη στην Μυτιλήνη τον Σεπτέμβριο του 2010 για διάθεση επιπλέον ποσού από το τομεακό πρόγραμμα για τα νησιά του Αιγαίου παίρνει σάρκα και οστά. Σε αυτά προστέθηκαν και έργα περιβαλλοντικά (ύδρευση-αποχέτευση-βιολογικοί) που προωθούμε την ένταξη τους στο ΕΠΠΕΡΑΑ του Υπουργείου Π.Ε.Κ.Α».
Επί δεκαπέντε μήνες τώρα, συντηρούνται και αναπαράγονται από κύκλους εντός και εκτός της Ελλάδας καταστροφικά σενάρια, ότι δήθεν η χώρα πτωχεύει, ότι δήθεν χρεοκοπεί, ότι δήθεν κόβονται δραχμές, ότι δήθεν από στιγμή σε στιγμή με διάγγελμα του Πρωθυπουργού προκηρύσσονται πρόωρες εκλογές και άλλα πολλά. Όμως όλοι αυτοί επί μήνες τώρα διαψεύδονται καθημερινά, γιατί πολύ απλά η Κυβέρνηση αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος θωρακίζει την χώρα ώστε να μην φτάσει στο έσχατο σημείο της χρεοκοπίας.
Οι θυσίες των πολιτών, δυστυχώς αναγκαίες σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, είναι αυτές που έσωσαν την χώρα από την καταστροφή.
Σε αυτούς τους πολίτες, σε αυτούς τους ανθρώπους που είδαν το εισόδημα τους να συρρικνώνεται, σε ολόκληρη την κοινωνία που σήμερα βρίσκεται σε «μυλόπετρες», απλά για μια ακόμα φορά και αφού αναγνωρίσουμε το μεγάλο βάρος που επωμίστηκαν, τους οφείλουμε ότι η Ελλάδα στέκεται ακόμα όρθια και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον».
Η οικονομική κατάσταση της χώρας επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο την «αλήστου μνήμης» πλέον περίοδο διακυβέρνησης από την Ν.Δ που τίναξε στα ύψη το χρέος και το έλλειμμα, που έδινε πλαστά στοιχεία στους εταίρους για να συγκαλύψει την τραγική διακυβέρνηση της, που έριξε τελικά το καράβι στα βράχια και το άφησε να βουλιάζει.
Όσα συμβαίνουν δείχνουν ότι η κρίση δεν είναι Ελληνική αφορά όλη την Ευρώπη και πρωτίστως τον Νότο της Ευρώπης.
Δίνουμε μια μεγάλη μάχη για την χώρα καθώς αφού αποσωβήσαμε την χρεοκοπία, με σκληρά δυστυχώς αλλά αναγκαία μέτρα, προσπαθούμε να την βγάλουμε οριστικά από το αδιέξοδο και την κρίση.
Το ΕΣΠΑ που είναι βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη ήταν εν υπνώσει κυριολεκτικά τα τελευταία χρόνια καθώς επί Ν.Δ η απορροφητικότητα του έφτανε το 3%, ενώ πλέον σήμερα η απορροφητικότητα του έχει ξεπεράσει το 18%.
Όμως το πρόβλημα των απορροφήσεων ήταν και είναι ακόμη μεγάλο στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και ιδιαίτερα στην Λέσβο λόγω της πλήρους απραξίας και αδιαφορίας της τότε πολιτικής ηγεσίας για τα νησιά μας με αποτέλεσμα να μην προχωρήσουν οι μελέτες για όσα έργα ήδη έχουν προγραμματίστει από το 2003.
Το πρόβλημα αυτό το έζησα και με την παρουσία μου ένα χρόνο στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων όπου και κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια με τη συνεχή ενασχόληση εμού και των συνεργατών μου για τη διεκπεραίωση των μελετών και την προώθηση της ωρίμανσης των έργων καθώς και τη διασφάλιση πόρων από τα Τομεακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ των Υπουργείων.
Ήδη η εξαγγελία μας με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα και τον Υφυπουργό κ. Γ. Μαγκριώτη κατά την επίσκεψη στην Μυτιλήνη τον Σεπτέμβριο του 2010 για διάθεση επιπλέον ποσού από το τομεακό πρόγραμμα για τα νησιά του Αιγαίου παίρνει σάρκα και οστά. Σε αυτά προστέθηκαν και έργα περιβαλλοντικά (ύδρευση-αποχέτευση-βιολογικοί) που προωθούμε την ένταξη τους στο ΕΠΠΕΡΑΑ του Υπουργείου Π.Ε.Κ.Α».
Είμαι ευτυχής καθώς σήμερα αναγγέλλω ώριμα ή σχεδόν ώριμα τα προς ένταξη έργα που δρομολογήθηκαν με πόρους του τομεακού προγράμματος της Γ.Γ.Δ.Ε. και του Υ.Π.Ε.Κ.Α., όπως:
1. Οδικός άξονας ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΣΙΓΡΙΟΥ\
2. Οδικός άξονας ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΠΕΤΡΑΣ
3. Ανεκτέλεστο τμήμα του Οδικού άξονα ΛΑΡΣΟΥ-ΚΑΛΛΟΝΗΣ: προϋπολ. 5εκ. €.
4. ΝΟΤΙΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
5. Νέο Λιμάνι ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
6. Νέο Λιμάνι ΣΙΓΡΙΟΥ: προϋπολ. 13,6εκ. €.
7. Μελέτες λειψυδρίας ΛΕΣΒΟΥ-ΛΗΜΝΟΥ – ΣΑΜΟΥ: προϋπολ. 7,4 εκ. €.
8. Έργα Περιβάλλοντος αρμοδιότητας ΥΠΕΚΑ: Στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης μας και ιδιαίτερα του Υ.Π.Ε.Κ.Α. είναι η προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος. Η πολιτική αυτή συνεχίζει τη δράση μας για τα νησιά του Αιγαίου, κατά την προηγούμενη Κυβερνητική θητεία μου στο Υπουργείο Αιγαίου. Εργαλείο αυτής της πολιτικής του Υ.Π.Ε.Κ.Α. είναι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ)
9. Αεροδρόμιο Μυτιλήνης
10. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και το προωθούμενο από την ΔΕΠΑΝΟΜ προς ένταξη και δημοπράτηση έργο της Νέας Πτέρυγας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης: προϋπολ. 24εκ. € καθώς και την αγορά και εγκατάσταση Αξονικού και Μαγνητικού Τομογράφου προϋπολ. 1,5εκ. €. Ήδη ξεπεράσθηκε με οδηγία- εγκύκλιο που εκδόθηκε από το Υ.Π.Ε.Κ.Α. και εστάλη στην πολεοδομία Μυτιλήνης το γραφειοκρατικό πρόβλημα ένταξης.
11. Μουσείο Τερριαντ