Το Nissan Leaf αποτελεί το πρώτο οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο µαζικής παραγωγής και κάθε 100 χλµ. διαδροµής του κοστίζουν µόλις 1,6 ευρώ ρεύµα!
Κάτω από άλλες συνθήκες θααπέρριπταµε συνοπτικές διαδικασίες µιαπρόσκλησηγια ένα ηµίωροτεστ ντράιβ, την αποδέχθηκα όµως επειδή αφορούσε το Nissan Leaf. Ένα µοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητο. Οι πωλήσεις του άρχισαν ήδη στις σηµαντικότερες αγορές αυτοκινήτου, ενώ στη χώρα µας το τοπίο είναι ακόµη θολό. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan υπολογίζει ότι θα το υποδεχθούµε και εδώ στις αρχές του 2012, σε τιµές µεταξύ 30.000 και 35.000 ευρώ.
Τα χρήµατα ακούγονται πολλά για ένα µοντέλο 4,44 µ., όµως µετά την αποµάκρυνση από το ταµείο ανακαλύπτεις ότι δεν έχεις κάνει λάθος, αφού το κόστος χρήσης του Leaf είναι αµελητέο. Σύµφωναµε τις σηµερινές τιµές του ηλεκτρικού ρεύµατος, χρειάζεται ο ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων µόνο 1,6 ευρώ ρεύµα για κάθε 100 χλµ., και µε νυχτερινό ρεύµα µόλις ένα... ευρουδάκι! Επίσης το ηλεκτρικό µοτέρ και οι µπαταρίες ιόντων-λιθίου απαιτούν απλά έναν στοιχειώδη έλεγχο, καθώς δεν υπάρχουν τριβές και το Leaf πηγαίνει για σέρβις (κάθε δύο και πλέον χρόνια) κυρίως για τα φρένα και ορισµένα άλλα συµβατικά συστήµατα.Ο σχεδιασµός του αµαξώµατος µε άπλετους χώρους για τέσσερις έως πέντε επιβάτες έγινε µε βασικό γνώµονατην αεροδυναµικότητα, εξ ου και ο αεροδυναµικός συντελεστής της τάξης του 0,29.Η φόρτιση των µπαταριώναπό κανονική πρίζα απαιτεί περίπου 8 ώρες, µε ταχυφορτιστή µειώνεται κάτω από τα 30 λεπτά (για 80%φόρτιση), ενώ η απόδοσή τους µειώνεται σταδιακά στο 60% έπειτα από µία δεκαετία.Οι εργοστασιακές µετρήσεις δίνουν για τα 0-100 χλµ./ώρα 11,9” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 144 χλµ./ώρα, όποιος όµως πατήσει βαριά το γκάζι θα δει να συρρικνώνεται µε ταχείς ρυθµούς η ένδειξη της αυτονοµίας. Η τελευταία φτάνει, σύµφωνα µε τη Nissan, τα 160 χλµ., αρκεί βέβαια να είσαι εγκρατής οδηγός και να χρησιµοποιείς το πρόγραµµαEco.
Κάτω από άλλες συνθήκες θααπέρριπταµε συνοπτικές διαδικασίες µιαπρόσκλησηγια ένα ηµίωροτεστ ντράιβ, την αποδέχθηκα όµως επειδή αφορούσε το Nissan Leaf. Ένα µοντέλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητο. Οι πωλήσεις του άρχισαν ήδη στις σηµαντικότερες αγορές αυτοκινήτου, ενώ στη χώρα µας το τοπίο είναι ακόµη θολό. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan υπολογίζει ότι θα το υποδεχθούµε και εδώ στις αρχές του 2012, σε τιµές µεταξύ 30.000 και 35.000 ευρώ.
Τα χρήµατα ακούγονται πολλά για ένα µοντέλο 4,44 µ., όµως µετά την αποµάκρυνση από το ταµείο ανακαλύπτεις ότι δεν έχεις κάνει λάθος, αφού το κόστος χρήσης του Leaf είναι αµελητέο. Σύµφωναµε τις σηµερινές τιµές του ηλεκτρικού ρεύµατος, χρειάζεται ο ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων µόνο 1,6 ευρώ ρεύµα για κάθε 100 χλµ., και µε νυχτερινό ρεύµα µόλις ένα... ευρουδάκι! Επίσης το ηλεκτρικό µοτέρ και οι µπαταρίες ιόντων-λιθίου απαιτούν απλά έναν στοιχειώδη έλεγχο, καθώς δεν υπάρχουν τριβές και το Leaf πηγαίνει για σέρβις (κάθε δύο και πλέον χρόνια) κυρίως για τα φρένα και ορισµένα άλλα συµβατικά συστήµατα.Ο σχεδιασµός του αµαξώµατος µε άπλετους χώρους για τέσσερις έως πέντε επιβάτες έγινε µε βασικό γνώµονατην αεροδυναµικότητα, εξ ου και ο αεροδυναµικός συντελεστής της τάξης του 0,29.Η φόρτιση των µπαταριώναπό κανονική πρίζα απαιτεί περίπου 8 ώρες, µε ταχυφορτιστή µειώνεται κάτω από τα 30 λεπτά (για 80%φόρτιση), ενώ η απόδοσή τους µειώνεται σταδιακά στο 60% έπειτα από µία δεκαετία.Οι εργοστασιακές µετρήσεις δίνουν για τα 0-100 χλµ./ώρα 11,9” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 144 χλµ./ώρα, όποιος όµως πατήσει βαριά το γκάζι θα δει να συρρικνώνεται µε ταχείς ρυθµούς η ένδειξη της αυτονοµίας. Η τελευταία φτάνει, σύµφωνα µε τη Nissan, τα 160 χλµ., αρκεί βέβαια να είσαι εγκρατής οδηγός και να χρησιµοποιείς το πρόγραµµαEco.