Real News - RSS Ροή

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Xωρίς παγίδες Ιστορία, Βιολογία και Διοίκηση Επιχειρήσεων

Για καλά προετοιμασμένους αλλά χωρίς δυσκολίες χθες τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Χωρίς μεγάλες δυσκολίες κύλησε η χτεσινή μέρα για τους υποψήφιους που διαγωνίστηκαν στην Ιστορία, στη Βιολογία και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Ιδιαίτερα στην Ιστορία τα θέματα ήταν σαφή, μεσαίου βαθμού δυσκολίας και ανταποκρίνονταν στις δυνατότητες των υποψηφίων.

Στη Βιολογία, όσοι μαθητές είχαν μάθει την ύλη με τη «μέθοδο της παπαγαλίας» δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν, καθώς τα θέματα απαιτούσαν συνδυαστική και κριτική ικανότητα. Στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ήταν ανάλογος της περσινής χρονιάς και πάντως για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Αναλυτικά για κάθε μάθημα:
Ιστορία: Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τα θέματα της δεύτερης ομάδας εντάσσονται στη λογική των τελευταίων χρόνων, που εδράζεται περισσότερο στην απομνημονευτική και όχι στην κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Η συνολική διαδικασία της αξιολόγησης ιστορικών ζητημάτων μέσα από τις πηγές δεν προωθεί επαρκώς τη συνδυαστική και συνθετική ικανότητα των υποψηφίων και συνεπώς δεν οδηγεί σε κριτική και δημιουργική σκέψη.
Βιολογία: Σύμφωνα με την Ενωση Βιοεπιστημόνων τα θέματα ήταν σαφή και αφορούσαν μεγάλο τμήμα της εξεταζόμενης ύλης. Παράλληλα, είχαν έντονη διαβάθμιση δυσκολίας. Τα θέματα τα οποία απαιτούσαν κριτική προσέγγιση, ήταν σαφώς περισσότερα από αυτά των προηγούμενων χρόνων, γεγονός θετικό. Επιπρόσθετα, η έκταση των ζητούμενων απαντήσεων ήταν πολύ μεγάλη. Επισημαίνεται ότι για την ορθή απάντηση του ερωτήματος Δ5 προαπαιτείται η σωστή προσέγγιση προηγούμενων ερωτημάτων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη απώλεια μορίων, στοιχείο μη επιθυμητό.
Τέλος, σε κάποια θέματα υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες πρέπει να γίνουν ισότιμα δεκτές. Ατυχώς και πάλι οι οδηγίες βαθμολόγησης από την Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων είναι ελλιπείς. Για την εξασφάλιση μιας αποτελεσματικής αξιολόγησης των υποψηφίων απαιτείται η παροχή πληρέστερων και σαφέστερων οδηγιών.